Bepaal je Waarde Propositie

waarde propositie canvas

Workshop info

Het Waarde Propositie Canvas van Osterwalder is een ideaal hulpmiddel om scherp te stellen wie je klant eigenlijk is, wat hij of zij wil, en hoe jouw idee/ product daar op aansluit. In plaats vanuit oplossingen te redeneren, leer je denken vanuit de klant. Je leert bovendien aannames in je redenering te herkennen en ook hoe je deze kunt toetsen.

In deze workshop bepalen we eerst wie onze klant is, de zogenaamde early adopter. Wie is deze persona, hoe ziet hij of zij eruit, wat wil deze klant? Vanuit de klant geredeneerd gaan we dan gezamenlijk uitwerken wat de taken van de klant zijn, zijn zorgen en zijn voordelen.

Pas daarna werken we aan de productzijde om ons product of dienst verder uit te werken of uit te denken. We willen onze klanten tevreden stellen, dus we kijken in welke mate ons beeld overeenkomt met het beeld van de klant.

Dit geeft vaak al heel wat nieuwe inzichten, maar we kunnen pas echt conclusies trekken als we ook gaan controleren of onze aannames wel waar zijn. Ook daarvoor worden de nodige handvatten aangereikt.

Meer informatie