Customer Journey Sprint
In een intake gesprek kijken we of een Customer Journey sprint bij jou past. We bepalen de scope van de sprint en spreken af waar je ons op mag beoordelen. We bespreken wie in het team deelneemt en wie vanuit Studio Pimcy zal meedoen. Onze onderzoeker bepaalt in grote lijnen hoe we het onderzoek kunnen uitvoeren. We bespreken hoe we gezamenlijk klanten kunnen benaderen voor de interviews welke op dag 2 gaan plaatsvinden.
Vandaag verzamelen we de huidig beschikbare data om onze klantreis zo goed mogelijk in kaart te brengen.
Vervolgens proberen we zo gedetailleerd als mogelijk de huidige klantreis in beeld te brengen. We kijken op welke punten we graag input van onze klanten zouden krijgen, en welke zaken getoetst moeten worden. Ook kijken we op welk deel van de customer journey we verder willen gaan inzoomen.
Vandaag tonen we de huidige klantreis aan onze klanten. Aan de hand van ons script gaan we dieper in op bepaalde zaken. Samen met onze klanten gaan we nadenken over verbeteringen van deze customer journey.
In de middag werken we de ideeën van de ochtend in meer detail uit.
We werken onze toekomstige customer journey in detail uit, en leveren uiteindelijk een system blueprint op. Hiermee wordt namelijk duidelijk wat de verandering betekent voor de interne organisatie.
Vervolgens bepalen we welke verbeteringen we zouden willen testen. We stellen test scripts op en samen met onze prototypers bespreken we hoe we dit het beste kunnen doen.
Vandaag testen we de aanpassingen in de customer journey met echte klanten. We meten de resultaten en indien mogelijk interviewen we de klanten.
Onze prototyper helpt mee met het uitvoeren van de testen.
Vandaag evalueren we onze bevindingen en passen het prototype daarop aan.
We leggen vervolgens samen met de beslisser de next steps vast. We sluiten af met een evaluatie waarbij we ook kijken of we onze gemaakte afspraken correct zijn nagekomen.