Wat is dat nu weer?
In een Design Sprint gaan wij samen met jou met onze voeten in de klei staan, om in maximaal één week van uitdaging tot resultaat te komen. Die uitdaging heeft betrekking op jouw markt, medewerkers, producten of diensten.
In een online checkgesprek bepalen we of we jou kunnen helpen en hoe we dat kunnen doen. We helpen je in ieder geval door met je mee te denken. Als we denken dat we jou kunnen helpen, bieden we resultaatgarantie voor julllie design sprint.
Onze Design Sprints worden begeleid door een aantal zelfstandige ondernemers die samenwerken onder de naam Studio Pimcy.
Wat levert een Design Sprint op?
Van vraagstuk in product of dienst naar een getoetste oplossing in maximaal 5 dagen, met gegarandeerd resultaat!
Tijdwinst
Wat jouw organisatie ongeveer 3 maanden kost, doen we nu samen in maximaal 5 dagen. We hanteren hiervoor de Service Design aanpak. Afhankelijk van jouw vraagstuk kiezen we voor een Google Sprint, een Service Design Sprint of een Customer Journey Sprint. Resultaat? Een antwoord op jullie vraagstuk.
Nieuwe expertise
We vullen jouw team aan met een User Experience designer. Het team wordt begeleid door een Design Sprint facilitator. Waar nodig zetten we daarnaast nog andere expertises in. Expertise die niet iedere organisatie in huis heeft. Deze kruisbestuiving zorgt voor nieuwe inzichten en meer creativiteit.
Kennis
Een Design Sprint is geen training maar betekent concreet aan de slag gaan met jouw vraagstuk. Jouw medewerkers komen wel in aanraking met nieuwe methoden en technieken, die ze ook nadien in hun werk zullen blijven gebruiken.
SPRINTS
Welke Design Sprint past bij mij?
5 dagen (ma-vr)
Van idee naar getoetst prototype in 5 dagen! De Google Design sprint is geschikt als je al een concreet idee hebt, welke je zo snel en realistisch mogelijk wilt toetsen.
In deze sprint volgen we de bekende en bewezen opzet van Google en pakken we in 5 aaneengesloten dagen een eerste idee of oplossingsrichting beet om te komen tot een getoetste oplossing.
Hierbij maken we gebruik van testen waarbij voor de klant de ervaring vrij echt is, terwijl de dienst of product erachter technisch gezien nog nog niet (helemaal) werkt.
3 tot 5 dagen (kan verspreid)
Een Service Design Sprint heeft als doel een innovatieve oplossing voor een probleem met impact op de gebruiker te vinden. Dit kan zowel een klant als een medewerker zijn. Er is dus nog niet een concreet idee hoe dit aangepakt zou moeten worden.
We bepalen samen een op maat programma waarin je binnen uiterlijk 5 (verspreide) dagen een nieuw concept of idee getoetst hebt of andere vraagstukken beantwoord ziet.
3 tot 5 dagen (kan verspreid)
Een Customer Journey Sprint is gericht op het verbeteren en vernieuwen van een bestaande klantreis. Een klantreis is hetgeen de klant meemaakt van oriëntatie tot en met afterservice van een bestaand product.
We starten met het in kaart brengen van de huidige klantreis en gaan dan kijken hoe dit beter kan. We toetsen deze verbeteringsideeën aan de hand van eerste prototypes. Zo weet je binnen 5 dagen wat echt gaat werken. Een Customer Journey Sprint kan vaak ook al binnen 3 dagen zeer waardevolle resultaten opleveren.