Design thinking: van aaname tot inzicht (1/4)
De juiste vraag stellen is niet altijd gemakkelijk. Maar een goede vraag is al het halve werk. Wil je leren hoe je een probleem beter kunt analyseren? Om niet te snel in de oplossingsmodus te springen? Om jouw doelgroep beter te begrijpen met meer empathie?
Dan is deze training voor jou!
Wat leer je in deze opleiding?
- Je komt niet meer onmiddellijk met een oplossing.
- Je leert de noden en behoeften van je klant beter herkennen.
- Je kan een goeie persona opstellen die je klant weerspiegelt.
- Je kan je verplaatsen in het standpunt van je klant.
- Je leert vanuit een breder perspectief te kijken naar de uitdagingen je hebt.
- Je weet hoe je een ‘probleem interview’ afneemt.
- Je kan die uitdagingen helder formuleren.
- Je kan tot de kern van de uitdagingsvraag komen
Deze cursus maakt deel uit van ons online Design thinking aanbod bij Cevora in België, welke bestaat uit 4 delen van ieder 3 uur. De cursus wordt ook in het Engels en Frans door ons verzorgd.
Als je alle opleidingen wilt volgen, raden we je aan de beoogde volgorde aan te houden. Het is echter ook perfect mogelijk om de opleidingen los te volgen of in een andere volgorde, afhankelijk van de beschikbaarheid. Wel raden we je aan indien mogelijk met de eerste opleiding te starten, hierin wordt het volledige Design thinking proces geïntroduceerd.
1. Design thinking: van aanname tot inzicht
2. Design thinking: Van klantuitdaging naar relevante ideeën
3. Design thinking: Hoe leer ik experimenteren?
4. Design thinking: Van experiment naar marktintroductie